19 september: workshop Reisdagboek maken met Polarsteps

Nederlanders gaan er graag op uit en laten familie en vrienden graag meegenieten van hun reizen, of die nu kort of lang zijn, dichtbij of ver weg. Dat kan heel handig via Polarsteps: een handige app om een verslag te maken van een mooie reis of een weekendje weg.

De app volgt automatisch uw route. Maak zelf stops aan en voeg daaraan tekst en foto’s toe. Nodig familie of vrienden uit om de reis te volgen of maak bij thuiskomst een fotoboek van het verslag.

Ondanks dat de app de reis op de voet volgt, is ie zuinig met de batterij: de app verbruikt vier procent extra accuduur voor een volledige dag en… daarnaast werkt Polarsteps offline, zodat u geen internetdata verbruikt!

Wilt u meer weten over Polarsteps en hoe het werkt?

Kom met uw smartphone en/of tablet naar de workshop en ga – na een korte inleiding door een van onze medewerkers – zelf aan de slag met behulp van onze vrijwilligers. Breng voor de zekerheid ook uw oplader mee, zodat u ook bij een (bijna) lege accu kunt doorwerken. Denkt u ook aan de benodigde wachtwoorden om apps te kunnen downloaden?

Aanmelden is niet verplicht, maar wel erg gewenst! Aanmelden kan tot en met uiterlijk 17 september via het formuliertje onder deze tekst of  tijdens het Digitaal Spreekuur (dinsdags en donderdags in de bibliotheek). Op die manier weten we hoeveel mensen er komen en kunnen we daar rekening mee houden.

•    Waar: in de bibliotheek gemeente Nijkerk, Frieswijkstraat 99
•    Wanneer: donderdag 19 september
•    Hoe laat: van 13.30-15.00 uur (inloop vanaf 13.15 uur)
•    Deelnamekosten: deelname dit jaar gratis, maar wij hebben geen bezwaar tegen een vrijwillige bijdrage…